GISportal
Jedeme i díky Vám

Česká společnost Geosense míří do Silicon Valley (TZ)

Česká IT firma Geosense, zabývající se vývojem mapových a informačních systémů, uspořádala 12. 12. 2012 v Praze vánoční setkání, kde prezentovala produktové a firemní novinky i plány do budoucna. Na setkání dorazilo okolo 50 spolupracovníků ze 17 společností ze soukromého i veřejného sektoru.

Na úvod konference vystoupili oba majitelé Geosense, Ladislav Čapek a Jan Zvoník, kteří oznámili, že se i přes počáteční těžkosti firma úspěšně rozrostla. „Na prvním společném setkání před dvěma lety jsme prezentovali vizi, jakým způsobem bychom chtěli firmu rozvíjet. Nejenže se nám podařilo tuto vizi naplnit, ale naše záměry jsme splnili se značným předstihem,“ uvedl k tomu Ladislav Čapek. Geosense má nyní okolo 1500 uživatelů z řad obcí a měst ČR, přičemž jejich počet stále stoupá. Cílem společnosti je nyní podle Jana Zvoníka proniknout i do soukromého sektoru a rozvíjet své aktivity na poli ostatních informačních systémů.

K tomu by Geosense měla pomoci i získaná příležitost vyvíjet nové aplikace v proslulém americkém IT centru Silicon Valley. Tým Geosense vedený oběma majiteli díky úspěchu v projektu CzechAccelerator pořádaném agenturou CzechInvest odjede do USA v lednu 2013. Společnost na setkání zároveň oznámila svůj záměr vybudovat v USA novou pobočku, kterou by měl vést americký partner Steve Schwarz. Geosense přitom  již v září letošního roku expandovala na Slovensko. „Trh na Slovensku nabízí Geosense řadu příležitostí,“ uvedl ředitel Geosense SK Roman Fáber. Dokladem toho může být i získaná zakázka na turistický portál pro město Bratislava, jehož zástupci byli v Praze také přítomni.

Na setkání Geosense vystoupili i vybraní partneři a zákazníci společnosti. Svoji tvorbu a dosavadní spolupráci tak prezentovali firmy WEBHOUSE, U-24 a Azimut, které s Geosense spolupracují na informačních systémech, webových stránkách pro obce a města a územním plánování. Na setkání byla přítomna i zástupkyně Akademie věd ČR, pro kterou Geosense vytvořila speciální geoportál. Simona Matoušková sdělila, že „Akademie začala díky Geosense svůj geoportál naplno využívat“. Jako hlavní výhody nového systému uvedla jednoduché ovládání a intuitivnost.

Součástí konference byly i odborné prezentace, které návštěvníkům poskytly příležitost nahlédnout pod pokličku Geosense a zjistit tak, jak probíhá vývoj klíčových aplikací. Na třech probíhajících workshopech si partneři společnosti mohli vyzkoušet i praktické fungování nabízených produktů, což se setkalo s velice pozitivním ohlasem.

Společnost Geosense, která se zabývá mapovými portály, informačními systémy a sběrem dat, byla založena na konci roku 2009. Vlajkovou lodí společnosti je geoinformační systém Mapový portál, který se vyznačuje jednoduchostí ovládání a finanční dostupností. V portfoliu firmy se nachází i univerzální systém UNIS určený pro tvorbu aplikací pro koncové uživatele a informační systém pro střední a malé firmy ISA.

Zdroj: Geosense


Share
Share