GISportal
Jedeme i díky Vám

Facebook ruší Places … ale umožní geotagovat cokoliv

Když v úterý Facebook ohlásil spuštění několika nových nástrojů ve svém systému, tak odhalil mimo jiné i rozšířenou integraci dat a služeb založených na poloze (LBS). Jako vedlejší efekt tohoto rozšíření geolokace ovšem došlo ke zrušení Facebook Places pro mobilní zařízení, služby spuštěné téměř přesně před rokem.

Pro běžné uživatele to znamená, že už nebude možné jednoduše provést check-in přímo k místu na Facebooku. Místo toho ale bude moci uživatel přidat svou pozici do statusu nebo geotagovat fotografie. Na geolokaci bude ve Facebooku pohlíženo 3 hlavními způsoby: uživatel bude moci  se svými přáteli sdílet, kde byl, kde je teď i kde se teprve bude vyskytovat – tedy minulost, současnost i budoucnost.

Zdá se, že Facebook přiznal porážku od Foursquare ve “válce o check-iny”. Zatímco popularita Facebook Places od spuštění služby postupně klesala, tak geosociální síti Foursquare se daří čím dál tím lépe. Nejen, že Foursquare roste mílovými kroky (počet uživatelů již přesáhl 10 mil.), ale zároveň stoupla jeho cena  o 50 mil. dolarů a v červnu byly představeny nové možnosti jako události či seznamy, které mají za úkol rozšířit funkcionalitu mimo banální “řekni svým přátelům, kde jsi pomocí check-inu”.

Přestože Facebook posílil využití geolokace napříč různými platformami a nyní umožňuje přidávat polohu i na osobním počítači (nejen pomocí mobilního zařízení), tak to vypadá, že se sociální síť ještě s novinkami týkajícími se LBS neskončila. Důkazem toho je i pokračování testů služby Deals (Nabídky), která umožňuje cílenou reklamu na základě geolokace ve vašem statusu. Jak služba Deals funguje se můžete podívat na diagramu níže.

Facebook Check-in Deals, zdroj: techcrunch.com
Facebook Check-in Deals, zdroj: techcrunch.com

Podělte se s Vaším komentářem

Emailová adresa nebude zveřejněna