Indoor navigace od NAVTEQ
Společnost NAVTEQ, světový leader v poskytování mapových podkladů do GPS zařízení spustila NAVTEQ Destination Maps. Jedná se o navigaci uvnitř budov. Prozatím je pokryto 200 největších nákupních center v USA (70 tisíc metrů čtverečných), ale do budoucna se plánuje mapování mnohem více míst v severní Americe, Evropě i Asii.
Na rozdíl od běžných navigačních dat, musí Destination maps počítat například se schodišti, eskalátory a výtahy. Proto je nutné využít třídimenzionální datový model. Dále je nutné omezit přístup do některých částí (nouzové východy).
Destination maps nyní umožňují orientaci i routování, ale v budoucnu se počítá s mnoha dalšími funkcemi. Pomocí navigace tak bude možné najít v nákupním centru ztracené přátele, zjistit kolik je volných míst v restauraci a tak dále. Součástí mapy je také velké množství POI (Point Of Interest – bod zájmu). Pomocí těch může uživatel najít například nejbližší parfumerii nebo toaletu.
NAVTEQ není na poli Indoor navigace nováčkem, už v prosinci 2006 koupil za 37 milionů dolarů společnost The Map Network. Dále se touto problematikou zabývají společnosti Aisle411, MindSmack, Micello a PointInside. Posledně jmenovaná společnost se specializuje na navigaci na letištích a v nákupních centrech.
Dalším hráčem na poli Indoor navigace je Google, který vytváří StreetView pro muzea (Van Gogh Museum, Metropolitan Museum of Art atd.) a slavné památky (Versailles, Château de Chenonceaux atd.).
Podle průzkumu NAVTEQu by navigaci uvnitř obchodních center ocenilo 74% Američanů. A co vy? Používali byste takovou navigaci? Jaká další místa by bylo vhodné navigací pokrýt? Podělte se o Váš názor v komentářích pod článkem.