GISportal
Jedeme i díky Vám

AKTUALIZACE: T-MAPY vs. Cleerio/Bio-Nexus – reakce GISportalu

Vážení čtenáři, 

GISportal se publikováním posledního článku (tiskové zprávy společnosti T-MAPY – 31.7. večer ji T-MAPY z webu stáhly) o placené reklamě konkurenční firmy Cleerio/Bio-Nexus na vyhledávači Google dostal do firemního sporu mezi těmito dvěma společnostmi. Vzhledem k tomu, že reakce Cleerio/Bio-Nexus (viz odkaz) na pouhé uveřejnění této TZ je více než neobvyklá a GISportalu (tedy osobně mě) hrozí žalobou, rozhodl jsem se pro následující kroky:

  • Přímý článek s tiskovou zprávou stahujeme a zachováváme jen odkaz na původní zdroj – viz výše.
  • Zachováváme původní odkaz našeho článku, aby byla naše reakce i případné další komentáře k dohledání.
  • Výrazně se ohrazujeme vůči tomu, aby nám firmy (a to jakékoliv) diktovaly co můžeme a nemůžeme publikovat. Na druhou stranu je fér říct, že jsem prostě ustoupil, protože GISportal.cz je víceméně neziskový projekt a nemáme kapacity (finanční ani lidské) jít do konfliktu s nadnárodní společností. 

Děkujeme za pochopení a Vaši podporu. GISportal jede i díky Vám!

Jiří Pánek // GISportal.cz

PS: Pokud je reklama Cleeria natolik v pořádku, proč je už stažená?

 

10 komentářů
  1. Antonio napsal/a

    PPC je docela efektivní nástroj, proč ho trochu více nepoužívat? Zkuste pro odlehčení Googlit “obecní blázen”

  2. GISák napsal/a

    Hmm, ale není zase obchoďákům z T-mapy nedůstojné příjít se zpozděním na malé obce a vytláčet zavedené řešení malých obecních GISů? Viděl jsem obě řešení a Clerio je lepší, přehlednější a blbůmvzdornější triviální mapová prohlížečka než robusní a sofistikokovaná prohlížečka gis4u.cz, kterou běžný občan nemá šanci bez praxe pochopit?
    Takže kdo je tady “nevychovanec” a kdo je služná firma na stejné startovní čáře?
    A nyní všude vytrubovat do světa, že si někdo do Google Adwords nyní půjčil vaše signatury? Však je to jen otázka, takže je to košér. Nikdo Vás (T-mapy) nepoškozuje, jen se slušně ptá. Chceš zmrlinu, zkus tu naši? Vyhlásili jste konkureční válku, tak se nedivte, že si firma brání svoje zákazníky a obchodní teritorium. A pokud máte ochrannou známku, tak asi víte, co máte dělat, ale rozhodně nefňukejte jako malé děti, když vám někdo sebere lízátko. Jste malé děti? …

    Pozn: autor komentáře není kontraktor žádné z uváděných firem a “nekope” za žádnou firmu ani obec.

    1. Ája napsal/a

      No, z Vašeho vyjádření objektivita úplně čiší… 🙂 Z toho co jsem u kávy dohledala, mám pocit, že nejde tak úplně o spor T-map: např. http://www.geodata.cz/aktuality/ nebo http://geomorava.cz/. A i kdyby, to že obchoďáci prodávají je přece normální konkureční prostředí. Jinak obec kde bydlím už na GIS4U přešla. Nejedná se zřejmě o “těžké” GIS4U, ale o nějakou krabici a díky tématizaci se právě ten běžný občan dostane k informaci na 1 – 2 kliknutí. K objektivnímu názoru by to chtělo asi trochu více informací.

  3. Kevin napsal/a

    “Výrazně se ohrazujeme vůči tomu, aby nám firmy (a to jakékoliv) diktovaly co můžeme a nemůžeme publikovat.” A co diktování, co MÁTE publikovat? Tím chci říct – publikaci původního článku, který jste se tedy rozhodl tak blahosklonně stáhnout, vám nenadiktovaly T-MAPY? Prostě jste tu jejich tiskovou zprávu našli a řekli jste si “jo, to je super materiál na náš nezávislý portál”? I tahle aktualizace jasně říká, že slovo nezávislost chápete asi jinak. A tak nejenom že T-MAPY brečí všude na sociálních sítích, ještě nám to bude cpát i gisportal… ne, dík.

    1. Jirka Pánek napsal/a

      Dobrý den “Kevine”, pokud se tak opravdu jmenujete…

      nikdo nám nediktuje, co máme či nemáme publikovat. Zpráva od T-MAP nám přišla zajímavá a tak jsme ji zveřejnili. Firmy nám běžně posílají tiskové zprávy a my je někdy publikujeme a někdy ne – záleží, co nám přijde zajímavé pro nás i čtenáře. To je podle mě běžný postup.

      S pozdravem

      JP

  4. Uživatel Gisu napsal/a

    Zdravím gisáky i prostý lid,
    nejprve tradiční ujištění, že určitě nejsem ten, kdo jsem a že nemám zájmy tam, kde je mám. A nyní drobný komentář, či spíše postřeh. GISportál je soukromý, nikoliv státní či veřejný webový portál, nijak neovliňuje hospodářskou soutěž v oboru GIS a tak si jeho provozovatel na něm může publikovat co chce. Ať se mi to líbí, nebo ne. Nese za to samozřejmě odpovědnost. Bude-li šířit poplašné zprávy či prokazatelné lži, naruší-li osobnostní práva nebo bude-li poškozovat něčí dobré jméno, ponese důsledky takového chování. Ale to rozhodně není tento případ. Je to totožné, jako třeba portál auto.cz, kde se publikují reecenze – dobré i špatné. Nedělám si iluze o objektivnosti takových recenzí, ale rozhodně se nedá říct, že třeba negativní recenze na Škodu Karoq, publikovaná na portálu auto.cz ovliní hospodářskou soutěž v prodeji automobilů a poškodí Škodu a.s. tak, že ta podá žalobu na provozovatele tohoto portálu. To je fakt úplně mimo mísu a hodně trapné. Gisportál si “dovolil” jen publikovat tiskovou zprávu firmy z oboru, k čemuž ostatně tiskové zprávy obvykle slouží, že….. 🙂 Tečka. Prostě a jednoduše – nějaké vyhrožování Gisportálu žalobami je více než trapné, nedůstojné a zkrátka potrefená husa se ozvala. A mimochodem, když už se někdo chce šťourat v lejnu obchodního sporu jiných firem, tak by si k tomu měl něco zjistit. Nikdo nikomu žádnou konkureční válku nevyhlásil. Já jsem jako předchozí uživatel platformy Cleerio a nyní uživatel platfomy Gis4U se situací obeznámen. Určitou dobu se mi platforma Geosense/Cleerio líbila a ve své době (2012-2013) skutečně prakticky neměla konkurenci. Problém byl v tom, jakým způsobem se tato platforma dále rozvíjela a hlavně jak se ta firma Cleerio/Bio-nexus chovala ke svým obchodním partnerům, kteří díky tomu měli u nás – koncových zákazníků poměrně dost zbytečných a “drahých” problémů. A když už to překročilo únosnou mez a nebyla možná dohoda, tak ti obchodní partneři prostě ukončili spolupráci a hledali jinou platformu. Oslovili firmu T-Mapy, se kterou se dohodli a převedli své klienty na platrformu Gis4U. A mimochodem, jako běžný uživatel (nejsem Gisák) jsem se nejdřív nové platformy Gis4U opravdu obával. Ale dnes bych už neměnil. V těch mnou nejčastěji používaných funkcích je naopak výrazně jednodušší. Takže závěr. Jsem člověk nezapojený do sporu dvou firem, mám zkušenosti s produkty obou firem a je mi šumafuk, kdo na koho podá nebo nepodá žalobu. Ale nezlobte se na mě, když si přečtu tiskovou zprávu od T-Map a srovnám ji s reakcí Bio-Nexus, tak je to jako bych srovnával lehce ironizující prohlášení anglického gentlemana s hystericky afektovanou reakcí malého chlapce, přistiženého při malování kosočtverce s čárkou uprostřed na sousedovi vrata.
    Mějte se a hodně zdaru v těchto vedrech.

    1. GISák napsal/a

      Díky za “skutečné” informace ze zákulisí prodeje a nabídky GIS služeb pro obce.

  5. Wenda napsal/a

    Věnuji se ppc reklamě pro různě zaměřené firmy. Co je základním cílem všech reklam? Přece nabídka a prodej svého produktu. Jak se dostanete online k zákazníkům? Tím, že se zobrazíte na slova, která hledají. Tohle je základ online marketingu. Vždyť si navíc všimněte, jáké nabídky na vás blikají po vyhledávání něčeho, co jste hledali před chvílí. T-Mapy se asi teprve probouzí do světa online. A že zrovna gisportal se chytne takové banální zprávy a považuje ji navíc za zajímavou, je dost podivné, nemáte tam náhodou kamarády? 😉 Protože když to vidím, tak na tom vlastně nic nevidím, normální reklama. Věděl bych o spoustě zajímavějších témat a zpráv, o kterých by se dalo psát.

  6. Vít Pászto napsal/a

    Jak to tady tak čtu, tak vlastně ani o nic nešlo… vše je normální, zbytečně se rozčilujeme. Tak proč to řešíme? Proč si musíme ukazovat, kdo má větší ramena (držme se této části těla :-D), kdo je správnej, kdo je drsňák, kdo je expert na ppc a kdo je echt novinář, a jak vůbec nezávislý novinář má vypadat… V naší komunitě geoinformatiků a spřízněných oborů nás není zas tolik, abychom 1) se vzájemně neznali (reakce na Wendy – ano, samozřejmě se známe napříč oborem… no a co?), 2) museli na sebe kydat hnůj (… možná proto, že se stejně známe).
    Nikdo z týmu GISportal.cz není v žádné z diskutovaných zájmových skupin a nemá důvod někomu nadržovat nebo někoho špinit. Když dostaneme TZ, tak rozhodneme, jestli publikovat nebo ne (někdy štastně, někdy trochu méně). Když si někdo vyrobí PR, tak mu umožníme reklamu. Jestli v tom vidíte něco ohrožujícího nezávislost oboru, nebo ovlivňování liberálního geoinformatického trhu a soutěže uvnitř něj, tak “sorry”, je to asi váš mindrák… Nezatahujte GISportal.cz do těchto “her”.

    Tak či onak se to mohlo vyřešit trochu rozumněji.

    A pro jistotu prohlašuji, že tento příspěvek je mým osobním názorem, nijak nereprezentuje názory a stanoviska redakce GISportal.cz.

  7. Becks napsal/a

    A proč si teda T-MAPY nezaplatí reklamu na slovo “Cleerio”? 😀
    Hledáte Cleerio? Zkuste radši lepší aplikaci od T-MAPY.

    Jako sorry, ale vždyť je vkládání energie a peněz do takových reklam úplně dementní… A navíc mi to subjektivně přijde jako jasná parazitující reklama, dokonce na název firmy pod ochrannou známkou. Hlavně když výsledek vyhledávání začíná Hledáte T-MAPY? A schválně z toho není patrné, že Cleerio NENÍ aplikací tmap.

Podělte se s Vaším komentářem

Emailová adresa nebude zveřejněna